info@acrnbewind.nl
bel: 085 – 303 11 73

Budgetbeheer

Wat is budgetbeheer?

Budgetbeheer is vrijwillige hulp bij omgaan met geld. Heeft u schulden en wilt u afspraken maken over het betalen van deze schulden? Dan kan budgetbeheer een voorwaarde zijn voor deze afspraken over schuldhulpverlening.

Wat doet onze budgetconsulent voor u?

De budgetconsulent:

  • ontvangt uw inkomsten en regelt uw uitgaven;
  • opent een of twee rekeningen;
  1. een beheerrekening waarvan de consulent al uw vaste kosten betaalt;
  2. een leefrekening waarop u iedere week geld ontvangt voor boodschappen. Dit kan ook de bankrekening zijn die u al heeft, maar alleen als u niet rood staat.
  • betaalt uw rekeningen op tijd, als u genoeg inkomsten heeft;
  • geeft advies over de aanvraag van een uitkering, bijzondere bijstand, en/of toeslagen;
  • geeft advies over verzekeringen en/of contracten als dat nodig is;
  • maakt een duidelijk budgetplan met een overzicht van uw inkomsten en uitgaven;
  • geeft u adviezen over omgaan met geld en begeleidt u;
  • helpt u totdat u uw geldzaken weer zelf kunt regelen.

Wat verwachten we van u?

Onze budgetconsulent neemt u veel zorgen uit handen. Doel van onze hulp is samen uw problemen oplossen en nieuwe problemen voorkomen. Zodat u weer zelfstandig verder kunt. We verwachten dat u eerlijk bent en ons alle informatie geeft die nodig is om uw financiële zaken goed te kunnen regelen. Daarover maken we afspraken. Deze afspraken leggen we vast in een overeenkomst. We vertellen u er graag meer over in een persoonlijk gesprek.

Hoe vraagt u budgetbeheer aan?

Bel of mail ons gerust.

Tel: 085 – 303 11 73
Mail: info@acrnbewind.nl